jum klik²

23 November 2012

Usrah online


Assalamualaikum wbt
Sapa² yang pernah join usrah mesti tahukan apa maksud usrah kan.. K usrah dalam bahasa Arab ialah keluarga. Sebagai istilah, usrah bermaksud satu program tetap yang dianjurkan oleh kumpulan yang beriman dan bekerjasama untuk memahami dan menghayati Islam. Biasa buat dalam a group of people la kan so kita boleh berkongsi ilmu agama dan sebagainya :)

Ok disebabkan kitaorang semua dah tamat belajar and of my friends further study dekat UK jadi agak susah jugak untuk kitaorang berinteraksi memandang waktu dan masa yang agak berbeza plus sibuk dengan kelas. Tapi sekarang ni dunia tanpa sempadan ececeyh internet dihujung jari jadi tidak menjadi masalah sekiranya kita ber usrah secara online (Skype). Mula² agak kekok jugak tau sebab kalau network connection xberapa bagus memang time buat vid call tu ada interrupted sikit macam kalau tengah tadarus Al-Quran tetiba boleh putus.

So macam selalu saya buat biasa untuk tadarus just call je,sebab masa call tu ok sikit (based on my network la haha. Klau network laju ok je vid call) lepas dah tadarus and tadabur ayat kalau ada tazkirah and perkongsian ilmu lain biasanya kitaorang akan vid call. It's quite interesting you know. Kalau macam xdapat apa yang naqibah kitaorang sampaikan dia akan taip je haa tu lagi senang kita nak copy and paste dekat notepad kan haha :D 

Ok enough. Dah banyak sangat dah tu, apa² pun semoga ukhwah kita semua akan bertambah baik dari tak berapa baik kepada yang lebih baik iA. Doakan semoga Gaza Palestin akan mencapai kemenangan dan bebas dari segala kuasa jahat rejim israel!


SAVE GAZA FREE PALESTINE


3 comments:

Unknown said...

ukhuwah tu dimana mana boleh dibina kan

cekmet said...

yop hiee :))

Bunda_nora said...

salam kenal dan salam ukhuwah dari bunda juga