jum klik²

01 November 2010

1st nov vs rm1

lokasi:kafe lelaki GMI

abu dan kawan-kawan baru pulang dari kelas singgah beli goreng pisang.

abu:goreng pisang singgit
bun:oh ko pun beli goreng pisang erk.tambah singgit lagi aku pun nak.
abu:ha bang tambah lagi singgit.hehe.*k time ni abu bagi duit dekat bun.kiranya dia la yang bayar semua tu.dia bagi aku rm10 untuk bayar nasi goreng kampung rm3 dengan pisang rm2.total rm5.penjual bagi baki rm6.
ali:eh aku pun nak jugak.*k,ali bagi aku singgit.so total semua pisang rm3.abu bagi dekat penjual pisang tu
bun:eh asal lak ko bagi lagi singgit.dah cukupla duit bagi dia.
abu:eh mana ade bagi lagi.
bun:dah la.*abu dah pening.penjual pisang bagi balik duit singgit tadi.
abu:aku xpaham.asal lak amik balik singgit ni? *bingung samada ada sudah bagi singgit atau belom.
bun dan ali:betul la.tadi dah bayar semuanya.*mereka berdua bagi duit singgit dekat abu.
abu:kalau korang bagi aku duit ni maksudnya aku xbayar lagi duit pisang tu.
*jumlah wang abu tyme tu rm5.singgit dah digunakan beli keropok.singgit lagi beli pisang.baki rm3 beli nasi goreng cina.sepatutnya abu dah xde duit tapi mereka kata duit pisang tu dah bayar.
bon:betul la,tadikan dah bagi duit nak bayar pisang tu.menjampuk cuba memberi penerangan.*abu makin pening.duit lebih.

abu bingung.masih tidak puas hati sampai ke bilik cuba menyatakan duit tu bukan dia yang punya.@#$%^&.
pelik.tapi.benar.persoalannya,duit siapakah yang bernilai seringgit itu? samada duit lebih atau pisang yang belom dibayar tapi dinafikan oleh bun,ali dan bon atau mungkinkah penjual pisang yang salah kira?.haha.


peminat pisang goreng :
abu
bun
bon
ali a.k.a fiza


sape boleh jelaskan untuk saya?



 

4 comments:

platipus said...

penjual tu terbagi duit baki lebih..lagi pon abu dah bayarkan goreng pisang utk ali..tapi tak bg tahu pulak nak blnja ali..kalau macam tu kene pulangkan duit tu kat abu la

cemet said...

erk?
pening kn abu dpt duit singgit tu
sbb dia ade duit cukup2
=?

KaiShu_Haikal said...

klu ikot cite ni xbayar lagi tu singgit...penjual tu pulang balik silap kira la tu....hahaha xpe la rezeki korang sbb bukan korang xnak bayar..tu dah kira dah akad jual beli tu dah setel

cekmet said...

hah
tau xpe
to kwn sy ckp dh byr
sbb da pninng biarkan je la
hihi